Nuffnang Ads

Saturday, 24 September 2011

BELAJAR BAHASA MELAYU SARAWAK-KATA GANTI NAMA DIRI

Dear readers, kali ni, kita belajar bahasa Melayu Sarawak utk Kata Ganti Nama Diri pulak...

Saya/aku = kamek/aku
Awak/kau = kitak/kau/dirik
Mereka = sidak nya
Kami = kamek orang
Kamu semua/kalian/korang = kitak orang
Dia/ ia = nya

untuk kata ganti nama diri, setakat ni jer yang kamek tahu...kalau kitak orang rasa ada kekurangan, bagitau jer kat komen...ok...

                                Selamat belajar... 

2 comments:

  1. hampir sume ada k di hujung.hehe

    ReplyDelete
  2. yup..hehehe....tp ada org slah anggap suma word dlm bahasa Sarawak tu ada 'k'...tp sbnrnya tak suma tau...

    ReplyDelete