Nuffnang Ads

Sunday, 18 September 2011

TIKUS DAN ANAK KELAHIRAN PERTAMA

Tikus

Kucing ni saya namakan Tikus coz masa dia kecik2 dulu, memang sebijik seekor tikus...hahaha...Kalau dia lari2, letih nak menangkapnya...Tapi sekarang, dia dah jadi ibu mithali....


Tikus dan anak-anak
Yang ni pulak masa dia tengah tido dgn anak2 kelahiran pertamanya.Amboi...Seronok betol diaorg tido atas tilam...hahaha.. Kelahiran pertama menghasilkan 3ekor anak kucing yang sangat comel...Yang sulung dinamakan Momot, kedua pulak Nyunyut dan yang bongsu is Nunin....Kalau nak tau, semasa kelahiran mereka bertiga ni, memang ada sejarahnya...Maklumlah, ibu muda ni tak pandai sangat beranak...Dia tak pandai nak makan uri anak dia, so benda tu melekat jer kat anak dia..Nasib baek ada kakak saya yang sulung tu tolong potong kan uri..Kalau tak, memang Tikus tu biarkan jer..huhuhuhu...Seekor tu, dilahirkan dalam selaput..Lepas selaput tu dikoyak oleh kakak saya, barulah dia bernafas..Bleh dikatakan kakak saya menjadi doktor yang tak bertauliah la masa tu menyambut kelahiran benda alah yang comel sangat2 tu.... Alhamdulillah, dengan pertolongan kakak saya tu, semuanya ok...

Dari atas:Momot, Nyunyut dan Nunin
Ha...ni la dia 3 ekor kucing yang comel tu....Comel kan.. kan... kan.... Posing pun sama jer style diaorg..hahaha...












Kat bawah ni gambar2 diaorg yang dah membesar dgn jayanya.......
Momot
Nyunyut
Nunin

5 comments:

  1. hehe..cute2..bnyi cdak nya beranak cam bnyi org branak jak kn..hehe..kacak2 suma.. :)

    ReplyDelete
  2. makseh...yalh..mcm manusia jak cdak..hahahahaah

    ReplyDelete